lp |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji
uwagi |
1 |
Uzyskanie pozytywnych
efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub
opiekuńczej na skutek
wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
|
Nawiązanie współpracy z Muzeum Południowego Podlasia, zorganizowanie cyklu lekcji muzealnych.
|
IX 2003
2006 |
Scenariusze spotkań, zdjęcia |
Zorganizowanie „Spotkań z książką” prowadzonych we współpracy z biblioteką ze Szkoły Specjalnej.
|
V 2006
|
Scenariusze spotkań, podziękowania
|
„Klub Ekoludka” - organizowanie cyklicznych zabaw i zajęć popołudniowych rodziców z dziećmi poruszających tematykę ekologiczną |
2005 -2006 |
Scenariusze spotkań, zdjęcia |
Publikacje w biuletynie przedszkolnym |
2004 - 2006 |
Treść publikacji |
2 |
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej
|
Wykorzystanie programów edukacyjnych do indywidualnej pracy z dzieckiem: „Królowa śniegu”, „Chatka małolatka”, „Piotruś Pan”, „Szkoła Koziołka Matołka”, „Liczę z Reksiem”, „ABC z Reksiem”.
|
X 2003 – IV 2006
|
Scenariusze zajęć |
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych. |
na
bieżąco |
Uzyskane materiały |
Publikowanie na stronie internetowej przedszkola |
2005/2006 |
Treść publikacji
|
Przygotowywanie kart pracy dla dzieci na różnych poziomach z uwzględnieniem ich indywidualnego rozwoju |
2003 - 2006
|
Karty pracy |
Opracowywanie ogłoszeń dla rodziców, podziękowań, zaproszeń, planów miesięcznych, dokumentacji grupowej itp. z wykorzystaniem technologii komputerowej.
|
Na bieżąco |
Opracowany materiał |
3 |
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie
otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć”
|
Nawiązanie współpracy ze
Szkołą Podstawową Nr 6,
organizowanie wspólnych zajęć umożliwiających dzieciom 6-letnim łagodny start w szkole podstawowej. |
III, IV, V 2006 |
|
„Nasze ulubione rymy” – zebranie tematycznych wierszy, piosenek i inscenizacji w celu wykorzystania na zajęciach i imprezach okolicznościowych – umieszczenie zbioru w bibliotece przedszkolnej. |
XI 2006 |
Zaświadczenie dyrektora, |
Przygotowanie i przedstawianie referatów na radach pedagogicznych zgodnie warsztatów harmonogramem WDN
Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych |
X 2003 – IV 2006 |
Referaty i scenariusze z warsztatów szkoleniowych |
Zapraszanie na zajęcia otwarte zainteresowanych nauczycieli, a w szczególności nauczycieli kontraktowych i stażystów. |
Raz na dwa miesią-
ce |
Scenariusze zajęć |
Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. |
2006 |
Publikacja w Internecie |
Opieka nad praktykantami, studentami wyższych uczelni, prowadzenie zajęć pokazowych,
|
W czasie trwania stażu
|
poświadczenie uczelni |
4 |
a |
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. |
Opracowanie programu autorskiego z zakresu edukacji ekologicznej „Ekoludek”. Umieszczenie programu w zestawie przedszkolnych programów wychowawczo – dydaktycznych,
Wdrożenie programu do pracy z dziećmi we własnej grupie.
|
IX 2004
IX 2005 |
Opracowany program, zaświadczenie dyrektora
|
|
b |
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. |
Opracowanie programu „Zielonego przedszkola”, wdrożenie go do zajęć na „Zielonym przedszkolu”
|
V 2006 |
Opracowany program zaświadczenie dyrektora |
Nawiązanie współpracy z ludźmi pracującymi na rzecz ochrony środowiska na terenie miasta – organizowanie spotkań z dziećmi |
2005 - 2006 |
Zdjęcia, podziękowania zaświadczenia
|
Zorganizowanie międzyprzedszkolnego konkursu plastycznego pt. „Ekoplaneta”. |
IV 2006r |
Prace dzieci, zdjęcia, dyplomy |
Nawiązanie współpracy z Fundacją Ośrodka Edukacji Ekologicznej – włączenie się do programu „Zielony certyfikat – przedszkole i szkoła przyjazne środowisku”
|
2005/2006 |
Zaświadczenie |
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. |
cały okres stażu
|
Zaświadczenie
|
Opracowywanie i udostępnianie rodzicom artykułów poruszających sprawy wychowawcze |
IX 2005
II, IV 2006
|
Opracowane artykuły |
|
c |
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. |
Nawiązanie współpracy ze Szkołą Specjalną - wspólne zabawy, przygotowanie dzieci do wystawienia inscenizacji z wykorzystaniem literatury i prezentacja na spotkaniach z dziećmi ze Szkoły Specjalnej. |
II, V, 2006 |
Scenariusze spotkań, zdjęcia, podziękowania |
Nawiązanie współpracy z Domem Kultury, przygotowywanie dzieci do konkursów plastycznych, recytatorskich. |
Na bieżąco |
Ewentualne dyplomy dzieci, podziękowania |
Kontakty z pedagogiem, psychologiem, logopedą, rehabilitantem, realizacja zadań podjętych w programach profilaktycznych. |
W miarę potrzeb |
.
Notatki, zaświadczenia |